Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΣΠΑΤΩΝ-ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ ΓΙΑ ΚΕΛ & ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ

«Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα που κατοικούν στην περιοχή βιώνουν εδώ και δεκαετίες μια αφόρητη κατάσταση εξαιτίας των ελλείψεων σε υποδομές αποχέτευσης και επεξεργασίας των λυμάτων:επιβάρυνση του λαϊκού εισοδήματος, ανεξέλεγκτη απόρριψη λυμάτων σε ρέματα ακόμα και σε υδροβιότοπους, ρύπανση των υπόγειων νερών και των ακτών.laiki syspeirosi spaton.jpg

Η όξυνση του προβλήματος δεν οφείλεται στην ανικανότητα κάποιας κυβέρνησης. Οι αιτίες του προβλήματος είναι συγκεκριμένες:

• Ο σχεδιασμός των δημόσιων έργων υποδομής, οι προτεραιότητες και ο τρόπος χρηματοδότησής τους δεν γίνονται με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες σε αποχέτευση, αντιπλημμυρικά, εφαρμογή σχεδίου πόλης, σχολικά κτίρια, κέντρα υγείας, κλπ. αλλά με κριτήριο την εξασφάλιση του μεγαλύτερου δυνατού κέρδους για το μεγάλο κεφάλαιο.

• Η διαχρονική ευθύνη των κυβερνήσεων που ποτέ δεν εφάρμοσαν και δεν εφαρμόζουν μια πολιτική οργανωμένης λαϊκής στέγης, με παροχή φθηνής, ασφαλούς και σύγχρονης κατοικίας, όπου θα προηγείται η σχεδιασμένη πολεοδόμηση στις καθορισμένες οικιστικές ζώνες και η κατασκευή υποδομών (ύδρευσης, αποχέτευσης, ρυμοτομίας, οδοποιίας, ηλεκτροδότησης) θα ολοκληρώνεται πριν αρχίσει η χρήση των κατοικιών και των υπολοίπων υποδομών. Αντίθετα αυτό που προώθησαν είναι η χρήση της γης ως εμπόρευμα.

ΣΗΜΕΡΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΟΥΣ  ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ  ΜΑΣ ΖΟΥΝ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΟΥΝ ΜΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ!

• Είναι η σκόπιμη απραξία και η καθυστέρηση στην εφαρμογή μέτρων αυστηρής χωροθέτησης των βιομηχανικών ζωνών και, στο πλαίσιο αυτό, ελέγχου των επικίνδυνων βιομηχανικών υγρών και στερεών αποβλήτων.

Οι δημοτικές παρατάξεις, που υπηρετούν την στρατηγική της ΕΕ, η οποία οξύνει τα προβλήματα διαβίωσης στις πόλεις για να μην θιχτούν τα κέρδη των μονοπωλίων,  έχουν τεράστιες ευθύνες γιατί:

 Συμβάλλουν ουσιαστικά στον διαχρονικό σχεδιασμό των κυβερνήσεων που υπηρετούν τις κατευθύνσεις της ΕΕ, διότι δεν θίγουν την υποχρέωση του κράτους να χρηματοδοτήσει ολοκληρωμένα την κατασκευή του αποχετευτικού δικτύου, του 3βάθμιου καθαρισμού των λυμάτων και των εγκαταστάσεων αξιοποίησης των υγρών και στερεών προϊόντων του ΚΕΛ. 

• Προβάλλουν ως «λύση» να διαχειριστεί ο κάθε δήμος τα δικά του λύματα, επιλογή που μεταθέτει τις μεν ευθύνες στους δήμους, το δε κόστος στις λαϊκές οικογένειες, όπως ήδη συμβαίνει σε κάποιες περιοχές με απλησίαστα τέλη σύνδεσης. Επιπλέον, η διασπορά μικρότερων ΚΕΛ ανά Δήμο σε όλη την έκταση της Ανατολικής Αττικής θα συνεπάγονταν πρόσθετες επιπτώσεις: Δέσμευση μεγαλύτερης αθροιστικά έκτασης γης, δυσμενέστερους όρους ασφαλούς λειτουργίας λόγω μικρής κλίμακας, αδυναμία επίτευξης στην πράξη της τριτοβάθμιας επεξεργασίας, απαραίτητης στην Αν. Αττική. Δυσχεραίνεται ακόμα η λειτουργία του απαραίτητου δικτύου αγωγών άρδευσης, λόγω του μεγάλου αριθμού σημείων εισαγωγής στο γενικό δίκτυο άρδευσης, δεδομένου ότι οι αρδεύσιμες εκτάσεις είναι περιορισμένες σε κάθε δήμο. Θα δημιουργήσει επίσης σοβαρά τεχνικά και οικονομικά εμπόδια, καθώς και προβλήματα κοινωνικής αποδοχής, που εμπλέκονται με τους αγωγούς εκβολής στη θάλασσα των επεξεργασμένων λυμάτων, που έτσι κι αλλιώς είναι απαραίτητοι, έστω και για λόγους εφεδρείας, αλλά όχι μόνο.

 

 Η «λύση», να διοχετευθούν λύματα στο ΚΕΛ Ψυτάλλειας, που προωθείται  πέρα από την υπέρβαση βασικών κανόνων σχεδιασμού τέτοιων έργων, είναι πολλαπλά επικίνδυνη γιατί: Συγκεντρώνει όλα τα λύματα σε ένα ΚΕΛ, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανή βλάβη ( π.χ. “κίνδυνοι ασφαλείας λόγω μεγάλου μήκους των αντλιοστασίων”) μπορεί να προκαλέσει υπερχειλίσεις λυμάτων στις γύρω περιοχές με σοβαρές επιπτώσεις και για την υγεία των κατοίκων.  Μια τυχόν αδυναμία ενός τέτοιου ΚΕΛ να ανταποκριθεί, θα οδηγήσει, ώστε κόπος πολλών χρόνων να καθαρίσει ο Σαρωνικός θα πάει χαμένος.  Ήδη σε περιόδους αιχμής και έντονων βροχοπτώσεων το ήδη υπάρχον σύστημα αναγκάστηκε να επιβαρύνει το Σαρωνικό με ανεπεξέργαστα λύματα που επιδεινώνει τα προβλήματα των λαϊκών στρωμάτων στους γειτονικούς δήμους που δεν είχαν εξαλειφθεί (δυσοσμία, έντομα κ.ά.). Και το χειρότερο για τα λαϊκά στρώματα της Ανατολικής Αττικής, θα δημιουργήσει αντιπαραθέσεις μεταξύ των κατοίκων των δύο περιοχών, θα διαιωνίσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, καθώς η υλοποίηση της απόφασης διοχέτευσης των λυμάτων στην Ψυτάλλεια θα προσκρούσει σε πολύχρονες διοικητικές και δικαστικές εμπλοκές με αβέβαιο το τελικό αποτελέσματα.

«Η πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης Σπάτων-Αρτέμιδος

για τη Διαχείριση των Λυμάτων»

Η ολοκληρωμένη χρηματοδότηση της μελέτης, της κατασκευής και της λειτουργίας του αποχετευτικού δικτύου και των ΚΕΛ, μαζί και των αγωγών εκβολής, η χωροθέτηση τους, καθώς και η κατασκευή και λειτουργία του δικτύου αξιοποίησης των επεξεργασμένων σε υψηλό βαθμό εκροών, είναι υποχρέωση του κράτους. Σε αυτά τα πλαίσια πρέπει να εξασφαλίζεται:

  1. Η ένταξη όλων των κατοικιών της περιοχής σε δίκτυο αποχέτευσης με την απαραίτητη εφαρμογή του κατάλληλου οικιστικού και πολεοδομικού σχεδιασμού και την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (εσωτερικά δίκτυα κτλ).
  2. Η διαχείριση λυμάτων και υδάτινων πόρων της Αττικής να εκτελείται από κοινού από Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Διαχείρισης που θα αξιοποιεί το σύνολο των υδάτινων πόρων αλλά και των υγρών προϊόντων των ΚΕΛ για άρδευση, πυρόσβεση και, υπό προϋποθέσεις, εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα, αποφεύγοντας την απώλειά τους στη θάλασσα. Θα διαχειρίζεται με ασφάλεια και θα αξιοποιεί την λυματολάσπη του βιολογικού καθαρισμού, καθώς και το παραγόμενο βιοαέριο. Ταυτόχρονα θα ελέγχει τις εκροές των βιομηχανικών αποβλήτων που πρέπει να καθαρίζονται με ευθύνη και δαπάνη των επιχειρήσεων και να μην αναμειγνύονται με τα αστικά λύματα.
  3. 3.      Το κάθε ΚΕΛ πρέπει να καλύπτει το μεγαλύτερο κατά το δυνατόν αριθμό οικισμών. Μεταξύ των κριτηρίων χωροθέτησης ιδιαίτερο βάρος πρέπει να δοθεί σε αυτά, που συμβάλλουν στην ελαχιστοποίηση της όποιας όχλησης από την λειτουργία του ΚΕΛ, όπως: η απόσταση από οικισμούς, η φυσική απόκρυψη, η επικρατούσα κατεύθυνση των τοπικών ανέμων κ.ά. ενώ ανάλογη μέριμνα πρέπει να δοθεί και για τις περιοχές των βιομηχανικών ζωνών. Σε αυτά τα πλαίσια δεν μπορούν να προχωρήσουν παλιότεροι σχεδιασμοί που δεν πληρούν αυτά τα κριτήρια.

4.Ο αποκλεισμός των επιχειρηματιών από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων αποχέτευσης και επεξεργασίας λυμάτων είναι απόλυτα επιβεβλημένος. Η επικράτηση της κερδοσκοπικής λογικής μέσα από το απ’ ευθείας ξεπούλημα της ΕΥΔΑΠ ή μέσα από τις Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ή μέσα από «Συμβάσεις Παραχώρησης» θα επιδεινώσει τη Δημόσια Υγεία και το Περιβάλλον, θα επιβαρύνει οικονομικά τις λαϊκές οικογένειες με τα υπέρογκα μηνιαία τέλη αποχέτευσης-γίνεται λόγος και για τέλη σύνδεσης 1000-2000 ευρώ- και θα απαγορεύσει τον οποιοδήποτε λαϊκό έλεγχο σωστής λειτουργίας.

Σε αυτές τις κατευθύνσεις πρέπει να διεκδικηθούν ουσιαστικές λύσεις και να κινηθούν μελέτες, για την κατασκευή ολοκληρωμένου συστήματος αποχετευτικών δικτύων, μονάδων τριτοβάθμιας επεξεργασίας λυμάτων και εγκαταστάσεων αξιοποίησης των προϊόντων των ΚΕΛ, που θα καλύπτουν τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες»

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ

Η Λαϊκή Συσπείρωση Σπάτων-Αρτέμιδας στο ΔΣ την Παρασκευή 18/12/2015 κατέθεσε πρόταση να μειωθούν δραστικά τα τέλη για τους δημότες, προκειμένου να ανακουφιστούν τα χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά της πόλης μας σε μια περίοδο που η ανεργία, οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, η μισοαπασχόληση και τα χρέη κυριολεκτικά τσακίζουν το λαό.

Στο ψήφισμα της διεκδικεί:

  • Πλήρη Κρατική χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου με φορολόγηση 45% του μεγάλου κεφαλαίου και με φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας.
  • Να αυξηθούν δραστικά από την πλευρά του Δήμου όλοι οι φορολογικοί συντελεστές σε μεγάλες επιχειρήσεις, πολυκαταστήματα, SuperMarkets,  βιομηχανικοί χώροι, τράπεζες, αεροδρόμιο και μεγάλες επιχειρηματικές μονάδες, (ορίζεται δυνατότητα για πολλαπλάσιο συντελεστή από την κατοικία).
  • Να λυθεί άμεσα το πρόβλημα με τα ληξιπρόθεσμα χρέη του Κράτους προς τους Δήμους.  Να αποδοθούν το σύνολο των πόρων που έχουν θεσπιστεί για την Τοπική Διοίκηση και οφείλονται σ’ αυτή. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και όχι απόδοση του φόρου στους Δήμους που ζητά η ΚΕΔΕ και έτσι τον μονιμοποιεί ως χαράτσι. Να αποδοθούν άμεσα όλοι οι αναγκαίοι πόροι στην Τοπική Διοίκηση.
    • Την άμεση και δραστική μείωση των δημοτικών τελών, που καταβάλλουν τα νοικοκυριά και τα μικρομάγαζα, αντίστοιχες με τις απώλειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο εισόδημά τους, δίνοντας έτσι άμεση ανάσα από τη συνολικότερη φοροληστεία.
    •  Την απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη για ΑμΕΑ, μακροχρόνια άνεργους και μείωση κατά 50% σε πολύτεκνες οικογένειες.

Η Δημοτική Αρχή όχι μόνο καταψήφισε (με ελάχιστες εξαιρέσεις) την πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης για τη μείωση των τελών, αλλά και αύξησε και κατά 25% τον δημοτικό φόρο ηλεκτροδοτούμενων χώρων. Αξίζει να επισημανθεί ότι από την πλευρά της ελάσσονος αντιπολίτευσης η πρόταση αυτή της Λαϊκής Συσπείρωσης απορρίφθηκε από τους δημοτικούς συμβούλους του ΣΥΡΙΖΑ και τον ανεξάρτητο δημοτικό σύμβουλο, που είχε κατεβεί ως υποψήφιος της Χρυσής Αυγής.  

Αποδεικνύεται ότι η Δημοτική Αρχή, οι δυνάμεις του ευρωμονόδρομου αποτελούν πιστούς υπηρέτες της πολιτικής της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ για τους Προϋπολογισμούς των Δήμων, της στρατηγικής της ΕΕ και του κεφαλαίου που μεταφέρει τα βάρη στα συνήθη υποζύγια  στους εργαζόμενους και στους μικροεπαγγελματίες για να αφήσει στο απυρόβλητο τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου. Το διάστημα 2009-2014 καταγράφεται μείωση στην χρηματοδότηση των Δήμων πάνω από  62% και για το 2015 η χρηματοδότηση είναι μειωμένη κατά 45% σε σχέση με το 2014. Επίσης με βάση το νέο Μεσοπρόθεσμο 2016-2019 και τις κατευθύνσεις του Υπ. Εσωτερικών προβλέπεται επιπρόσθετη μείωση κατά 23% το δίχρονο 2017-2018 σε σχέση με το 2015.

Με εγκύκλιο του Υπ. Εσωτερικών (Ιούλιο 2015) τονίζεται «η ανάγκη άσκησης περιοριστικής πολιτικής με υποχρέωση συγκράτησης στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα». Η εγκύκλιος υποδείχνει συγκεκριμένες δαπάνες που πρέπει να περιοριστούν όπως η υπερωριακή απασχόληση, προμήθειες, δαπάνες σε νερό και ηλεκτρική ενέργεια, επιχορηγήσεις σε ΝΠΔΔ και σε αθλητικούς και πολιτιστικούς συλλόγους, τα οικονομικά βοηθήματα σε αδυνάτους δημότες.

Χαρακτηριστικό της ταξικής πολιτικής του Δήμου είναι ότι, για τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού, ένας μικροεπαγγελματίας με ένα κατάστημα π.χ 100τ.μ θα πληρώσει τα ίδια χρήματα ανά τ.μ (4.00 ευρώ) με μια επιχείρηση με εμβαδό μέχρι και 6000 τ.μ, ενώ ένα μονοπώλιο  με έκταση στεγασμένων χώρων από 6.000τ.μ και πάνω θα πληρώσει πολύ λιγότερα ανά τ.μ (2.40 ευρώ).

Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ στο ψήφισμα της επισημαίνει ότι αυτός ο οικονομικός στραγγαλισμός των Δήμων άμεσα θα οδηγήσει σε:

  1. Συρρίκνωση των κοινωνικών υποδομών
  2. Ιδιωτικοποίηση υποδομών των Δήμων (με αιχμή την καθαριότητα)
  3. Ιδιωτικοποίηση έργων (ΣΔΙΤ και εκμετάλλευση από τον ιδιώτη ως αντάλλαγμα)
  4. Ώθηση των Δήμων σε τραπεζικό δανεισμό
  5. Ένταση της υπερφορολόγησης των δημοτών
  6. Αντικατάσταση του προσωπικού των Δήμων με προσωπικό ποικίλων ελαστικών εργασιακών σχέσεων (2μηνα, 5μηνα από ΟΑΕΔ, δράση ΜΚΟ, εθελοντισμός, κ.α.)
  7. Διεύρυνση της ανταπόδοσης αφού είναι επιβεβλημένη διαδικασία για τους Δήμους (σε καθαριότητα, πολιτισμό, αθλητισμό, Παιδικούς Σταθμούς) για να επιτραπούν οι όποιες προσλήψεις με ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Ανάμεσα σε άλλα καλεί το λαό  να παλέψει για :

  • Εξασφάλιση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό όλων των αναγκαίων πόρων για την μισθοδοσία των εργαζομένων των Δήμων
  •  Να γίνουν τόσες μόνιμες προσλήψεις όσες έχει ανάγκη ο Δήμος. Κατάργηση της απαγόρευσης των προσλήψεων
  •   Κατάργηση όλου του αντιδραστικού πλαισίου (Καλλικράτης, μνημονιακές κατευθύνσεις, εφαρμοστικοί νόμοι) που κατευθύνουν την Τοπική Διοίκηση να δρα ανταποδοτικά.
  • ΠΔΕ και αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων για σύγχρονες κτιριακές υποδομές για σχολεία, προνοιακές, αθλητικές και πολιτιστικές υποδομές καθώς και για έργα που έχει ανάγκη ο λαός (αντισεισμική θωράκιση, αντιπλημμυρικά έργα, αξιοποίηση προς όφελος του λαού των ελεύθερων χώρων).

Αναδημοσίευση από kirkinews.gr

Advertisements
Tagged with: , ,
Posted in Απόψεις, Τοπικά Νέα Αττικής, Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Επικοινωνία
Για απορίες ή συμμετοχή επικοινωνήστε με το e-mail μας viologikoskatharismosspata@gmail.com Ακολουθήστε μας στο twitter στο @viologikoskatha
Ετικέτες
Άννα Ραφτοπούλου Αγγελική Ραγκούση Αμαλία Τόκα Βαγγέλης Μπουρνούς Βασίλης Πιστικίδης Βλάχος Γαργαλιάνοι Γιάννης Σγουρός Γιώργος Γαβρίλης Γιώργος Γκινοσάτης Γιώργος Κουλοχέρης Γιώργος Μπέκας Δήμος Κορωπίου Δήμος Μαρκοπούλου Δήμος Παλλήνης Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου Δήμος Σπάτων-Αρτέμ Δήμος Σπάτων-Αρτέμιδος Δημήτρης Μάρκου. Δημήτρης Πνευματικάτος Δημήτρης Στάμου Διυπουργική Επιτροπή Συντονισμού Μεγάλων Έργων Υποδομής ΕΣΠΑ ΕΥΔΑΠ Ευάγγελος Μαυρουδής Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ηράκλειο Θανάσης Μαργέτης ΚΕΛ Πλατύ Χωράφι Κομισιόν Κορωπί Κρήτη Κωνσταντίνος Βουγιουκλάκης Κώστας Λιανός Λακαθέλα Μαρία Ζήση Μαρία Λοϊζίδου Μαρκόπουλο Νίκος Κρόκος Πάτρα Πέτρος Πουλάκης Πέτρος Φιλίππου Παιανία Παλλήνη Περιφέρεια Αττικής Περιφερειάρχης Αττικής Πλατύ Χωράφι Ποθουλάκης Ραφήνα Ρόδος Σπάτα-Αρτέμιδα Σταύρος Κατραμάδος Σωτήρης Γιαννάτος Τριάντης Τυράκης ΥΠΕΚΑ ΧΥΤΑ Χρήστος Μάρκου Χρήστος Σερέτης Χρήστος Τσαντήλας Ψυττάλεια αποτελέσματα αστοχία βίντεο βιολογικός καθαρισμός δίκτυο αποχέτευσης δημοτικό συμβούλιο επιπτώσεις επιχειρήματα ευρωπαϊκή επιτροπή λιμάνι παρασκήνιο προβλήματα πρόστιμα συνέντευξη τύπου

Εισάγετε το e-mail σας για να λαμβάνεται ενημερώσεις από αυτό το blog.

Join 77 other followers

%d bloggers like this: